Locust Fork High School

Så var första dagen på ett high school över. Jag kan ju säga att jag sov inte så bra i natt, vaknade upp flera gånger men det beror nog på att jag var ganska så nervös inför första dagen. Men i allafall så tog vi skolbussen vid 7 och eftersom vi var bland de första att gå på så fick vi åka runt och hämta upp alla andra barn som skulle med.
När vi kom fram så visste jag inte ens vilken ingång som jag skulle gå in genom så jag följde några andra ungar. Väl där inne var det bara att starta leta reda på klassrummet som jag skulle vara i för homeroom. Jag går runt och ser uppenbarligen förvirrad ut då en lärare frågar om jag har någon anning om vart jag ska. Och inte hade jag det så hon var snäll och följde mig till mitt klassrum. När jag kommer in i klassrummet ser jag alla blickar som tittar upp och stirrar på mig.
När homeroom var över så vissade min lärare mig vart min 1st period klass skulle vara. Det var väl tur det för annars hade jag aldrig hittat, man skulle typ gå ut ur byggnaden och så in i ett annat hus. Jag kan ju säga att jag är glad att skolan ändå är så pass liten, jag tycker det är ganska svårt att hitta rätt nu och tänk då om skolan varit dubbel så stor eller större.  Sedan fortsätter dagen så men 2nd, 3rd... Lektionen som jag har engelska så har vi också lunch, man sitter med sin klass så jag behövde inte oroa mig för något skräckupplevelse som finns i några filmer som att sitta och äta på toaletten. Först så har vi engelska sedan lunch och efter det så har vi 11 minuter engelska igen, konstigt! Sedan rullade dagen med resten av alla lektioner. Min sista lektion som är study hall, det verkar som att det är för de som är lite yngre då det bara var jag och så en annan senior, sedan var resten små. Jaja men det kan nog vara bra att ha det med, då man kan få lite läxor gjorda. Och mellan alla lektioner så är det verkligen proppfullt i korridoren då alla elever ska byta till ett annat klassrum, kan ju säga att det är ganska svårt att ta sig fram. När skolan var slut för dagen var det bara att åka buss hem. Bussarna är inte så bekväma kan jag ju ta att säga, man hoppar upp och ner hela tiden och sätena gör ljud ifrån sig och så, men man får ju i allafall sitta ner. Och vi var nästan sist med att gå av, det var en kille till.
En rolig sak är att så fort jag säger mitt namn så fick alla roliga blickar och bara what?!? Och när de försöker säga mitt namn så låter det typ som Jusefin. Så jag vet inte hur många gånger jag har fått säga mitt namn idag. Så jag har även fått lite olika nya smeknamn så som Jossie, John (vilket bara var på skoj) och Sweden.
Men lärarna verkar bra och de är snälla så är även eleverna (de jag pratat med i allafall) och de var även hjälpsamma. Men nu är jag trött och vill nästan bara gå till sängs, men ändå inte.

Kramisar!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu har du fixat första dagen! Nu är det bara att njuta av "the high school spirit" =D

Kram mamma

2010-08-13 @ 07:45:34
Postat av: Hannapanna

Gud vad spännande det låter! Hoppas det fortsätter lika bra som det låter:) Puss o Kram saknar dig !

2010-08-13 @ 16:29:32
Postat av: erika <3

asså de låter ju as kul :P tur att du inte fick sitta på toan o äta då ;)

ha de bäst ggm!!!:D puss&kram<3333

2010-08-13 @ 22:28:41
URL: http://smileforthecam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0