Rock climbing

Igår så åkte jag, Pam och några andra utbytesstudenter och körde rock climbing. Vi klättrade inomhus och väggen var kanske lite högre en tre meter så den var inte så hög. Men man kunde i alla fall klättra lite och på några väggar kunde man klättra upp och sitta. Så där satt vi ganska länge, vi klättrade i bara ca 30 minuter och sedan pratade vi mest och spelade även ett fotbollspel. Efter ett tag så åkte vi och åt på ett ställe (kommer inte ihåg namnet).
En av de andra utbytesstudenterna bor i Sverige så jag pratade lite svenska med henne. Fast det kände lite konstigt att prata svenska igen eftersom jag inte hade gjort det på ett tag. Det känns konstigare att prata svenska med någon face to face en det är att prata över skype. Inte vet jag varför.
Det var i alla fall en rolig dag. Och sedan nästa vecka så ska jag och de andra utbytesstudenterna åka ner till beachen så det ska bli roligt.


Jag på klätterväggen


När vi spelade fotbollspelet

Sedan på kvälllen så åkte jag, Ted, Matthew och Daniel och åt. Biljetten kostade $25 men Jodie hade fått dem från jobbet så vi fick äta gratis. Maten var helt okej, de serverade sallad, köttfärsås och spagetti och sedan till efterrätt var det någonting som jag inte minns namnet på men det var typ persika och någon annan frukt i blandat med något. Jag kan inte säga att jag tyckte att musiken som de spelade var den bästa, men kvällen i helhet var helt okej. De hade även en komiker där och han var rolig. Vi satt med några andra personer och när de fick reda på att jag var från Sverige så började de ställa en hel del frågor till mig, men de var trevliga

Idag har jag inte gjort så mycket. Jag har skypeat med familjen en lång stund och så har jag även kört lite kast med min lilla football med Daniel. Och så har jag även gjort lite homework men det är inte så mycket.

Ha det bra!!!


Kommentarer
Postat av: elli

Hej Josse!

Du verkar ha det superbra där borta på andra sidan Atlanten. Kan inte tänka mig att du längtar hem när du hittar på så mycket skojiga och spännande saker. Fotbollsspelet du spelade heter Foosball och det är ju ett superkul spel, tycker jag med.

Ha det bra! /e

2010-08-30 @ 07:56:12
Postat av: Anonym

Jag har nog aldrig i hela mitt liv pratat med någon så länge i telefon som vi Skypade igår!!! Superkul att höra hur du har det även om du tycker att det är vardag. Ha det så gott och upplev så mycket du bara kan =D

Kram mamma

2010-08-30 @ 09:01:50
Postat av: Anonym

tjena, trevligt att du har det så bra där. Det syns att du trivs och att du har roligt... fortsätt så ;) =)



Ha det så bra

kramisar / CW

2010-08-31 @ 18:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0