Lite om allt..

Hejsan alla där hemma!! Jag har det bra här borta och jag trivs jättebra i min världfamilj, jag tror inte jag skulle kunnat få en bättre familj en vad jag har. Engelska går väl helt ok, jag har fått beröm av endel personer som tycker att min engelska är mycket bra. Även fast det kan vara svårt att förklara saker för man hittar inte de ord som man behöver, men det löser sig i alla fall. Och jag förstår nästan allt som det säger, det kan vara något enstaka ord här och där som kan vara svårt eller om någon har värsta södern dialekten. Men då är det ju bara att säga till att man inte fattar så får de ta de en gång till men långsammare denna gång eller använda lättare ord.

Vet ni jag har fått mitt bagage tillbaka, fick tillbaka det i fredag!! De blev jätteglada för presenterna som jag hade köpt till dem. Och jag lät dem smaka godiset som jag hade med mig till dem, jag kan säga att de gillade inte lakritsen. Det var jätteroligt att titta på deras miner när de smakade dem. Fast de gillade det andra godiset. Och de super svenska kepsarna som jag köpte till Matthew and Daniel (värdbröder) används i alla fall av Daniel.
Vi hade ju BBQ fredags och det var roligt att träffa deras släkt, vi åt mat och pratade mest hela tiden, Men Matthew and Carly (deras kusin som jag ska åka och shoppa med någon dag) körde mig runt i en bil liknande sak och visade mig runt på farmen, fick se deras kor och åsnor. De skulle visa mig fossiler på ett ställe, så vi stannade där, men när vi skulle starta bilen så hade vi stora problem med att få ner spaken, men lyckade tillslut.
Men innan vi åkte och träffade hela släkten så åkte jag, Matthew, Daniel, Ashleigh (deras kusin) och Jodie (värdmamma) och såg på bio, vi såg en film som heter cats and dogs (jag tror den hette så, men är inte säker). Den var bättre en vad jag hade trott. Och fågen som var med i filmen var härlig.
Jag gick inte och la mig förrän 4.00 igår morse. Jag var uppe så länge för att jag, Matthew and Daniel satt uppe och snackade och vi hade jätte roligt. Vi spelade även lite kortspel, de försökte även äta flera djungelvrål men de lyckades aldrig svälja dem utan spottade ut dem direkt. haha det är verkligen roligt att titta på när de äter dem.
Och igår, vad gjorde jag igår??. På morgonen åkte vi till ett ställe för att skriva in mig för att jag ska kunna spela fotboll, men det blir inte för skolan, utan jag får spela utanför den, förresten så har jag fått reda på att jag ska gå på Locust Fork High School och jag kommer att få åka de gula skolbussarna till skolan varje dag. Efter inskrivningen åkte vi upp till Locust Fork HS för att jag skulle få se hur det ser ut där uppe.
Igår lärde jag mig också att åka fyrhjuling, Matthew lärde mig, det var inte så svårt men det var roligt och något som jag kommer att göra igen. Vi åkte runt över allt, så nu har jag sätt det mesta av de som finns runt omkring huset. Det ända problemet var att de var så varmt, jag svettades men jag ska inte klaga för jag gillar ju värme.
Igår fick jag även smaka american doughnuts, det var faktiskt riktigt gott. Mycket godare en de svenska munkar.
Igår kväll så åkte jag, Matthew, Daniel och Matthews kompis (vet inte vad han heter) runt lite på fyrhjulingen och vi spelade även kort och så spelade vi något skjutspel på XBOX. Jag kan säga att jag tyckte det var tråkigt, jag fattade inte spelet och så blev jag dödad hela tiden. Så jag spelade bara en liten stund och sedan gick jag upp och tittade på TV. Det hela slutade med att jag somnade i fotöljen efter ett tag, fast Jodie väckte mig vid ca 03.00 så då gick jag till min egna säng.
Detta blev ett väldigt långt inlägg, hoppas att ni orkar läsa allt.




Jag på fyrhjulingen

ha det bra i Sverige!!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjenare tjejen!



Det är hur kul som helst att läsa din blogg! Skriv, skriv och skriv jag är hur nyfiken som helst!Skojigt at du kunde spela soccer fast det inte fanns på skolan. Det kanske blir lite basket via skolan också;)

Kul att de gillade dina presenter! Har du sett glasskålen eller står den i något skåp?

Sköt om dig - kramisar mamma

2010-08-01 @ 18:39:17
Postat av: Linnéa

Åh Josefin va kul du verkar ha det!! när börjar skolan sen?? nervös inför det???



Du kommer ha det såå kul tror jag!!



Kramar Linnéa som ska läsa bloggen som en tok!

2010-08-02 @ 12:19:02
Postat av: Anette Forsling

Hej igen Josefin, Vad himla kul du verkar ha. Hoppas det fortsätter på det här sättet. Förresten, hur ska det gå MAIK nu när du är borta ... (förlåt alla övriga i laget, men det är ju en av era stjärnor som är borta)



Kramar Anette, Carlo, Joy och Nikki.

2010-08-02 @ 16:33:08
Postat av: Erika♥

åhh så kul du verkar ha de :D

ja fattar inte att de inte gillar djungelvrål :O det som är så gott ;)

pusssss<333

2010-08-02 @ 17:21:03
URL: http://smileforthecam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0