Så var det helg igen

Hello!!
Igår var väl helt okej. Var i skolan, på två av lektionerna lekte vi därför att vi skulle lära känna varandra bättre. Och så hade vi tornado och brandlarm, så vi ska veta vad som händer om det skulle bli något sådant. Det roliga är att under den lektionen så är vi i ett annat hus, så om det skulle bli en tornado så ska vi först ut och sedan in i den andra byggnaden och om det skulle brinna så ska vi ändå gå över till den andra byggnaden även om det är där det brinner, inte om det skulle brinna i den korridoren som vi ska till självklart. Sedan hade jag också ett test, som jag inte visste om. Det var typ träning inför the Graduation test som vi ska ha någon gång. Jag kände igen lite från 9an och lite från naturkunskapen. Men jag kan ju säga att jag inte fattade vad alla ord (viktiga ord)betydde,. Men på måndag, vi får fortsätta med testet då, så ska jag ta med mig mitt lexikon och fråga om jag kan använda det, eller så får jag väl säga att jag inte fattar något, som endel mexicaner gör, så får jag någon som sitter och förklarar allt på svenska för mig. Haha nae skoja bara, men mexicanerna kan tydligen få allt berättat för sig på spanska.
Har läxor tills på måndag, matte och historia. Matten är jag redan klar med, gjorde klart den på study hall igår. I historian ska vi läsa några sidor och sedan ska ha typ ge oss några lätta frågor om det på måndag, det ska vara så lätta frågor så att om man läst det klara man det och har man inte så kan man det inte. Har läst det men det känns inte som det så jag inte kan säga vad kapitlet handlar om. Får läsa några extra gånger. Spelade lite fotboll igår, så nu har jag ont under foten och så tror jag jag har ett svagt blåmärke på övre foten, det gör i allafall ont.
Det var skönt med lite helg så att man kan sova ut. Man är väldigt trött när man kommer hem från skolan. Åker hemifrån vid 7 och kommer sedan hem vid 4. Men man vänjer sig nog snart. Idag har jag hjälpt Ted att laga mat. Vi fixade till en kalkon och majsbröd och sedan majsbrödsdressing. Vi åkte även till walmart för att vi behövde handla selleri och lök till maten, det slutade med att hela vagnen var full av saker.


Josse läser amerikansk historia!!!

Hoppas er dag har varit bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0