Yatzy

Igår så åkte vi till doktorn för att jag behövde ha ett blue card för att kunna börja skolan här. Det är för att skolan ska veta att jag har tagit alla vaccinationer som jag behöver och så. Men det gick ganska fort, först fyllde vi i massor papper sedan fick vi gå in till doktorns rum där de kollade hur mycket jag vägde och tog blodtryck och sedan var det bara att vänta i det lilla rummet. Det var massor med vänta men vi klarade det. När vi var klara där så åkte jag och Jodie till Jack's där vi beställde strawberry milkshakes, Det var riktigt gott. Men klumpiga jag råkade ha sönder botten av glaset med mitt sugrör så det rann ut milkshakes på mig, min plånbok, min pärm och i bilen. Jodie offrade sitt glas till mig så jag kunde hälla i resten av min milkshake där, mycket snällt.
Senare så spelade jag, Matthew och Daniel lite spel, typ yatzy och sedan checkers, lite likt schack men ändå inte.
Sedan gick jag och Matthew på promenad i "skogen", vi vandrade tills vi kom till stigen och sedan fortsatte vi neråt. Det är jobbigt att gå neråt för det är så brant så jag passade på att springa nerför vilket gjorde att mina fötter värkte, hade inga springskor på mig. Matthew varnade för att det skulle vara jobbigt att gå upp sen igen men jag ville ändå gå ner. Väl där nere ångrade jag mig, jag var jätte varm och svettig, hade långa byxor på mig för att det kan finns ormar i skogen. Men som tur är så behövde vi inte gå uppför, för Jodie kom hem från hennes klass så vi fick åka hem med henne.

Idag följde jag med när Matthew och Daniel skulle till tandläkaren, vi satt i väntrummet i ca. en timme och sedan åkte vi till McDonalds. Det smakade som det gör hemma...typ. Idag har det varit typ 99F (37C) eller över pga luftfuktigheten här det är varmt, så man är mest inne hela tiden. Jag, Jodie, Matthew och Daniel har spelat lite olika spel så som yatzy, checkers och find it. Det var roligt och jag vann på yatzy och find it. Sedan spelade jag och Daniel i lag på checkers, jag kan inte riktigt säga vem som vann pga att det var lite fusk inblandat, men jag skulle nog säga att Matthew vann.

BYE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0