Kidnappad

Detta blir det först inlägget som jag gör här på min blogg. Här kommer ni att kunna följa hur jag har det under mitt år borta i USA.

Jag har bara 3 dagar kvar innan jag sticker iväg för ett år borta på andra sidan atlanten. Tiden har gått så snabbt, det känns som det inte alls var länge sen som jag anmälde mig om att jag ville åka iväg som utbytesstudent. Jag längtar massor men är ändå nervös och det känns på ett sätt konstigt att jag ska lämna allt och alla här borta i Sverige. Men familjen som jag ska bo hos verkar jätte snälla och det känns som om de bryr sig om mig.

Men nu över till vad som hände igår. Jag blev kidnappad. Alltså av mina två kompisar Nellie och Erika. De kom hit tidigt på morgonen när jag fortfarande låg och sov. Så de väckte mig och så fick jag sätta på mig mina kläder och sedan var det bara att följa med dem. Vi åkte till en sjö där vi käkade frukost och bara slappade, det var mycket god frukost... hallon, körsbär, melon och mackor. Efter ett tag så åkte vi vidare bort till en badplats som ligger nära Erikas sommarstuga, där käkade vi pastasallad vilket också var gott. När maten var slut så åkte vi hem till Erikas sommarstuga där vi grillade marsmallows... mums. Och försökte lösa några mycket krångliga pussel eller vad det nu var för något, men det var i alla fall väldigt svårt. Efter ett tag var vi tvugna att dra för att Erikas kusin skulle komma dit så då åkte vi hem till Erika. Där började vi oss göra fina, inte för att jag tänkte på varför vi skulle göra oss fina. Men efter ett tag så kommer det över folk och det visar sig att de har ordanat en överaskningsfest för mig. Det var mycket trevligt men sen när alla skulle gå så blev det sorgligt eftersom det var sista gången som jag kommer att träffa dem på väldigt väldigt länge. Jag och några fler åkte sedan vidare till gungan, gud vad roligt jag har haft vid den gungan detta år.
Men tiden går och efter ett tag så åkte vi till Erika igen, tur att de hade tagit med sig sängklader till mig för jag visste ju inte på morgonen att jag skulle sova över. Vi började titta på film men somna, klockan var väl då närmare 04.00.
Fast imorse var jag tvungen att åka hem tidigt då jag var tvungen att börja packa.
Tänk att jag inte hade ens misstänkte att de höll på att planera något när alla andra visste, till och med min mamma var med på planerna. Jag kommer sakna alla mina vänner så mycket.

Men imorgon kommer mina släktingar hit, på måndag åker jag upp till stockholm och på tisdag åker jag till USA.

Kram





Kommentarer
Postat av: erika <3

roligaste dagen på länge tsm me dej josse :D<3 o ja kommer sakna alla gånger vi tillbringade i den där gungan:D du, ja o nellie inget kan så dom nätterna speciellt inte den kvällen när vi var så jätte "fulla" o du var bäst på att ta kort på oss ;)<3

ha det jätte bra i USA!! kommer sakna dej msr gmn!! puss&kram <3333

2010-07-25 @ 23:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0