Washington DC

WOW!! Jag kan bara beskriva denna trip till Washington DC som helt underbar. Det var så himla roligt och coolt. Även om det var mycket walking, mina fötter värkte, haha jag är inte van att gå så mycket. Min resa började på torsdagen, jag stannade hemma från solan för att packa och göra läxor. Åkte även till wallmart för att handla det sista. Åkte sedan och mötte upp Pam och de andra utbytesstudenterna. Och så åkte vi sedan gemensamt upp till Fort Payne där vi skulle samlas. Frederico skulle från början inte följa med men det slutade med att han också åkte men han hade ingenting med sig. Bussresan var lång, men försökte sova lite men det var så obekväma säten så min rgg och nacke gjorde ont. Men jag satt bredvid en kille som hette Jonathan (Denmark som vi kallar honom) och han var så rolig. Han lärde mig lite danska och det slutade med att han sa "lova mig att du aldrig pratar danska igen", han var så himla rolig men också elak. Jag pratade med honom och det slutade med att han sa shut up!! På morgonen när vi hade varit på bussen hela natten så stannade vi för att käka frukost men ingen var hungrig så det slutade med att jag betallade $10 för en liten macka och lite frukt och juice.
Resan fortsatte, och tillslut var vi framme, ÄNTLIGEN!
Jag har besökt så många ställen så jag orkar inte räkna upp dem alla men några ställen som vi besökte var det white house, the capitol, world war 2 memorial, american - and natural history, washingtons monument. Var även i ett shopping mall och där köpte jag lite grejer bland annat en I <3 DC shirt.
Det dåliga med resan var maten, det kändes som man åt skräpmat hela tiden, McDonalds till frukost och sedan pizza till dinner, åt även sallad men jag kände mig ändå onyttig. Så jag är inte alls sugen på det. Och även att det kändes som vi var tvungna att skynda oss överallt men det är okej för jag har fått se så himla mycket.
Och det var verkligen sorgligt igår när vi behövde säga hej då till alla, man vet ju inte vilka man aldrig kommer att se igen. Men får väl hoppas att så många som möjligt kommer åka med på disney tripen i Januari. Denna resa kommer vara någon som jag aldrig kommer att glömma!!!!


The white house


The capitol





Me and Jil


Washington DC

The group

Detta var några av alla bilder som jag tog men jag ska troligtvis lägga upp bilder på facebook.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken härlig resa du verkar ha haft =D

Längtar efter att få höra mera!

Puss och kram mamma

2010-10-13 @ 07:48:16
Postat av: erika♥

åhh va coolt att se vita huset o allt det där :P

blir mer o mer avis för varje resa du gör ;)

älskar dej en massor pussar&kramar <333

2010-10-13 @ 14:52:26
URL: http://smileforthecam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0