The Beach

Ledsen för sen uppdatering från helgen men jag har haft fullt upp. Jag kom hem sent på måndagskvällen (det var Labor day så jag missade inte skolan på måndagen) med huvudvärk och halsont. Jag fick lite medicin mot det så sedan gick jag och la mig. På tisdag morgonen vaknade jag och mådde inte alla bra så jag stannade hemma från skolan. Tittade på film och lite annat. Och så igår så hade jag läxor som jag var tvungen att göra dels de tills dagen efter och dels de som jag missat. Men vi åkte också in till doktorn, för jag hade fortfarande ont i huvudet och halsen och så hade jag ont i nacken också. Det var inget allvarligt men jag fick antibiotika som jag ska ta i 10 dagar. Det var inte roligt men jag har i alla fall en värdfamilj som bryr sig om mig, jag kan helt klart säga att jag har den bästa värdfamiljen ever.  Och så idag så har jag varit och klippt mig, jag är nöjd men det känns kort, men alla andra säger att det inte syns. Jag kan ju säga att frisöten såg att jag inte hade klippt mig på länge.
Men nu över till helgen...

Jag åkte hem till Pam på fredagen och så åkte vi och kollade på football. Springville - Odenville (deras skolor). Jag var med Kai och Rubina (andra utbytesstudenter som bor hos Pam) och vi träffade lite människor. Vi tittade inte så mycket på matchen utan gick mest omkring.
Sedan åkte vi hem till Pam för att få några timmars sömn innan vi skulle gå upp. Vaknade vid 3.30 för att göra mig iordning. Vi skulle åka vid 4 men kom inte iväg förrens ca 5. Sov mestadels av vägen dit. Men vi stannade några gånger, en för frukost. Vi kom fram till stället som vi skulle bo i vid 11 eller 12 någon gång, så det var en lång bilresa dit. Men nu kan jag ju säga att jag varit i Florida!!!!
När vi kom dit så skulle vi fundera ut hur vi alla skulle få någonstans att sova ( vi var typ 15 personer) men det lösta sig, jag och Rubina fick sova i en garderob i badrummet på en luftmadrass. Sedan åkte vi och spelade minigolf och efter det åkte vi ner till beachen för att käka pizza. Sanden var alldeles vit och fin och solnedgången var vacker. Där var vi och tog lite bilder och sedan åkte vi till hotellet där vi inte gjorde så mycket fram tills vi gick o lade oss.


Solnedgången


Jil, Emilee, Rubina and me

Nästa dag så åkte vi till ett museum med flygplan och gick och tittade där ett tag. Tog lite bilder och så. Senare på dagen åkte vi till beachen igen men denna gång för att bada i havet. Men vi var lite försiktiga för det finns jellyfish och hajar kan också komma in ganska grunt. Vi såg lite jellyfish men vi höll oss undan från dem. Vi byggde också ett sandslott, eller de andra gjorde de, jag och Rubina gick o leta snäckor till sandslottet. När vi var klara där så åkte vi hem och duschade och sedan hade vi en bbq med bland annat hamburgare och hot dogs och tator tots, det var gott.
Vi hade tänkt att åka tillbaka till beachen för att ta ett par speciella bilder som man tar i solnedgången, med våra Alabama tröjor. Men det var mörkt när vi var klara så vi gjorde inte det.


Jil, jag, Frederico, Emilee, Kai och Rubina

Detta är jag och min pojkvän :P

Sista dagen så städade vi mest och sedan åkte vi till olika souvenir affärer, jag gjorde en tröja. Vi stannade också vid Florida skylten och tog bilder.

Floridaskylten

Hade en trevlig helg men det var skönt att komma tillbaka till sin egen säng. Kan ju säga att jag trivs jättebra här borta och tiden bara flyger förbi.

Hoppas eran vecka har varit bra!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du verkar ha haft en helt underbar vecka! Hoppas du blir av med förkylningen bara.

Så länge pojkvännen stannar vid en staty är det helt OK;)

Kramar mamma

2010-09-10 @ 08:59:01
Postat av: erika <3

gud va kul du verkar ha de!:D asså ja är jätte avundsjuk på din kille :O han e sååå himla snygg!! ;)

ha de toppen bra!! love ya!!<333

pusspuss<33

2010-09-12 @ 18:22:52
URL: http://smileforthecam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0