Disney World

Min vecka har varit grym!! Som sagt så åkte vi till Disney World, Orlando i Florida i Fredags och jag kom tillbaka i onsdags. Det var roligt att se de personerna som var med till Washington DC igen men det var också en hel del med nya människor, vilket var roligt att träffa med. Disney World var helt okay och är ett ställe jag tycker att man ska besöka åtminstonde en gång. Även om the roller coasters var ganska tråkiga, de hade en del som såg väldigt läskiga ut men det vissade sig senare att de inte var så läskiga. Men det är coolt att kunna säga att man varit där.
Som sagt vi gick till Disneys fyra parker under tre dagar, jag har gått så mycket att jag har fått blåmärken på mina fötter haha. Vi kom fram på lördagen och hade då fått sova i bussen vilket inte är så bekvämt direkt men men det funkar. På lördagen gick jag till Animal Kingdom and Epcot, helt okay men det måste varit de minst roliga parkerna enligt mig. Nästa dag gick jag till Magic Kingdom men gick på kvällen tillbaka till Epcot för att se en cool show som de hade där, och det var verkligen coolt. På Måndagen gick jag till Magic Kingdom och Hollywood studios vilket var en coolt. Det värsta var att det var riktigt dåligt väder den dagen så det var riktigt kallt. Man fick välja vilka parker man ville gå till. Och på tisdagen gick vi till Universal och islands of adventure. Hade de bästa roller coasters. Det var en roller coaster med the simpsons som var riktig cool. Man satt i en vagn och sedan så rörde vagnen på sig och så var det en jättestor skärm runt oss så det kändes som att var där i verkligheten.
Jag såg Mount Everest
Med apan från Tarzan
Just det vi var tvungna att vara sex personer i ett rum och kan ju säga att det funkade men att det var ganska trångt.
Vid ingången till Epcot
I Epcot så fanns det också andra länder som tex Tyskland, Norge, Japan, Canada, China, Mexico, Frankrike m.m. Och det är bara personer från dessa länder som får jobba där.
The Castle - när det blev mörkt så ändrar det färger
En roller coaster bild
Och jag fick en bild med Mickey Mouse, och även de andra viktiga men de bilderna kommer jag inte lägga upp.
Ser det inte coolt ut?
Man kund besöka Jurassic Park men även Harry Potter
Fick en bild med Bart Simpson :P
Det var en lyckad trip men som sagt jag var chockad över att det var så få karuseller.
Hoppas att ni har haft det bra också.
Take Care!!

Kommentarer
Postat av: erika♥

åhh va kul du verkar haft de josse :)

saknar dej så otroligt mycket! du får ta o komma hem snart ;) pussar ♥♥

2011-01-22 @ 13:53:53
URL: http://smileforthecam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att resan blev lyckad =D Tror grabbarna blir lite avis när de ser att du träffat Bart Simpson ;)

Sköt om dig! Tusen kramar mamma

2011-01-22 @ 16:46:37
Postat av: Christelle

Det ser jätte coolt o häftigt ut ... Det var kul att läsa att du hade en toppen resa =D

Btw nice pics ;)

Miss you very much, Take care bye

Kramisar <3

2011-01-23 @ 00:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0