California

March 14 - 21
Så nu kommer inlägget. Jag måste haft en av de bästa veckorna i mitt liv. Det var så himla cool. I LOVE CALIFORNIA!!
Så det började faktiskt på söndagen innan jag åkte. Vi åkte och hämtade Jil så hon kunde spendera natten här så att vi nästa morgon bara skulle kunna åka direkt till flygplatsen. Vi käkade massa med godis på kvällen, haha. Vi skulle kolla på film men glömde bort det och hade massa andra saker att göra.
På måndag morgon, jag var så excited, men vi åkte i allafall till Birminghams flygplats. Och skulle från där flyga till Dallas, Texas och sedan vidare till San Francisco, California.
Det började med att flyget i Birmingham var försenat så vi missade då flyget i Dallas. Men bokade om biljetten och det hela fungerade helt utmärkt. Vi kom fram till San Francisco, vi var de sista att anlända.
Fick dela rum med 4 jätte snälla tjejer.
Tisdag
Hade en sightseeing i San Francisco. Åkte till Lombard street, den kurviga gatan, åkte cable car, shoppade, golden gate bridge och kollade på andra saker. Och våran guide berättade en hel del saker om San Francisco, hon var helt klart en jätte bra guide, hon var också väldigt rolig.
the Golden Bridge - som ni kan se så var det inte det bästa vädret. Jag och Jil gick ut på den en liten bit och när vi kom tillbaka till bussen så var vi helt dyngsura. Haha det droppade vatten från våra kläder. såg även alctraz men vi fick inte åka ut dit.
Efter detta åkte vi till China town.
Onsdag:
åkte faktiskt tillbaka till the Golden Gate Bridge för att kunna ta bättre bilder.
Efter det åkte vi till Muir wood för att kolla på några av de högsta levande saker som finns på denna jord. Så kallade de Red wood trees. wow träd, men men jag hade roligt ändå.
När vi varit där runt en timme åkte vi till the Pier. Spenderade mestadels av dagen där, vi åt och gick runt och kollade i affärer. vi gick även och blev helt plötsligt skrämda av the bush man. han klär ut sig som en buske och sedan skrämmer människor. Vi skrek så högt att alla typ vände sig och kollade och skrattade åt oss.
Sedan kollade vi på utsikten i mörkret över staden.
Torsdag:
Dagen spenderades på bussen på väg till Los Angeles. Men vi stannade på en del ställen på väg dit. Första stoppet var Gilroy "Garlic Capital of the World." Man kunde köpa vitlöks glass där, gjorde dock inte det.
Stannade också vid Pismo beach.
Vidare till Santa Barbara för dinner.
LA here we come
Fredag
äntligen var vi i Los Angeles!! Vi hade sightseeing i LA. Vi åkte till en park där man hittat skelett från riktigt gamla djur. Sedan tog vi bussen och åkte och tittade på hus där några "kändisar" bor. Kommer dock inte ihåg namnen.
lilla jag i LA

The Group
Åkte till en marknad och sedan vidare till the Hollywood Bowl och tittade på Hollywood skylten från där.
Hollywood sign!!!
Howie Mandel and Mario Lopez. Kändis personer.
Beverly Hills
Rodeo Drive. I en affär för klockor så var den billigast för $48000 och det dyraste var för $1400000. Japp men jag köpte ju inget. Såg också affären från Pretty Woman, dock har de gjort om den.
sedan åkte vi vidare till Hollywood. Och gick på Hollywood's walk of fame. Och senare gick vi och tittade på en film i en av de coola teatrar där de har premiärer. Jag så Beastly.
kan ni se alla stjärnor, det var en massa och jag tog en massa bilder men kommer inte lägga upp mer stjärn bilder.
Hotellet som Julia Roberts bor i, i Pretty Woman.
Lördag:
Venice and Santa Monica Beach. Spenderade hela dagen vid beachen även då det var kyligt väder.
Venice beach - inte så jätte vacker beach men det funkade. Kan ju säga att det var en hel del weirdos där.
Santa Monica - här kunde man också gå upp och shoppa.
sedan åkte vi och kollade på utsikten över LA.
Söndag:
Universal Studios Hollywood. Dagen då det regnade hela tiden skulle vi spendera i Universal Studios. Kan ju säga att jag hade en poncho och ett paraply och jag blev fortfarande jätte blött. Men jag hade roligt endå. Det bjöd ju i allafall på gratis varm choklad.
Åkte också på en rundtur genom deras backlot. där de har gjort en hel del med filmer och tv serier så som desperate housewife, the grinch och en massa andra.
Käkade dinner i Hard rock Cafe.
Måndag:
Bye California, Hello Alabama.
Gick och la mig vid 12 am och sedan vaknade jag upp vid 2 am för att några av mina kompisar jag delade rum med skulle bege sig till flygplatsen. Efter detta var det bara omöjligt att somna om. Och sedan vid 6 am åkte jag till LAX. Hade sällskap med några från tripen vilket var roligt, det var jättetrevliga. Jag hade så roligt på flyget till Dallas. Vi var helt galna. Haha. Sedan tog jag flyget från Dallas till Birmingham där Jodie och Daniel kom och hämtade mig.
Bye LA and California
Som sagt jag hade en helt otrolig vecka i California men jag är ändå jätte glad att vara tillbaka här i Alabama.
hoppas ni hade en så bra vecka som jag hade!!
Puss!!

Kommentarer
Postat av: Nora

Jag förstår verkligen att du haft en toppen vecka! Kul att få se en massa bilder! kram

2011-03-23 @ 19:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0